D’argent à une aigle de gueules, au vol abaissé, membrée, becquée et couronnée d’or, empiétant une montagne de trois coupeaux de sable issant d’une mer d’azur mouvant de la pointe et ondée d’argent.

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A lou fifre nissart - Li tradicioun musicali de la countéa de Nissa (MTCN)Mùsica tradiciounella de la countéa de Nissa
La fe coumando de crèire dans Au fifre niçois - Les traditions musicales du comté de Nice (MTCN)
La fe coumando de crèire in About fife from Nice - The musical traditions from County of Nice (MTCN)
 Sias aquì : Acuèi > Mùsica dòu MIDI ! > Lu nouvé de Prouvença > parouli La fe coumando de crèire. Dijòu 25 abriéu 2024, san Marc. 
Se plou en abriéu, prepara tina e bariéu. 
 

La fe coumando de crèire ària (fueiet Midi) particieou de l’ària , (bis) ària (fueiet Midi) particieou de l’ària
Parouli e mùsica da Nicolas Saboly, dich Micoulau Sabòli. Tradiciounel de Prouvença.

Aquestou nouvé fouguèt publicat en 1670 dins lou 4e caié, mé la mencioun « nouvé vièi pèr empli lou cahié ». Aparèisse mé lou nùmero 32 dins la reedicioun da Fr. Seguin.

1 coublet
La fe coumando de crèire
Ce que noun couneissèn pas
Sènso dire : « Iéu vole vèire »
Coume disié sant Toumas.
Tous lei mort dòu çamentèri
N’en rèn vist dins lei mistèri
E jamai gis d’ome viéu
Saura lei secrèt de Diéu.
 La foi commande de croire
Ce que nous ne connaissons pas
Sans dire : « Je veux voir »
Comme disait saint Thomas.
Tous les morts du cimetière
N’ont rien vu dans les mystères
Et jamais aucun homme vivant
Ne saura les secrets de Dieu.

2nt coublet
Sènso leis ange e leis astre
Qu’an di que Diéu èro na,
Ni lei mage ni lei pastre
L’aurien jamai devina.
Pèr cacha la couneissènço
De sa divino neissènço,
A vougu naisse la nue,
Lorsqu’aurian sarra leis ue.
 Sans les anges et les astres
Qui ont dit que Dieu était né,
Ni les mages ni les pâtres
Ne l’auraient deviné.
Pour cacher la connaissance
De sa divine naissance,
Il a voulu naître la nuit,
Lorsque nous aurions fermé les yeux.

3rs coublet
Quand pren Marìo pèr maire,
Mostro soun umanita ;
Quand pren Jòusè pèr soun paire,
Cacho sa divinita.
Quand vèn naisse dins l’estable,
N’es que pèr troumpa lou diable,
Que noun s’imagino pas
Qu’un Diéu naisse dins un jas.
 Quand il prend Marie pour mère,
Il montre son humanité ;
Quand il prend Joseph pour [être] son père,
Il cache sa divinité.
Quand il vient naître dans l’étable,
Ce n’est que pour tromper le diable,
Qui ne s’imagine pas
Qu’un Dieu [puisse] naître dans un gîte.

4e coublet
Pèr counèisse sa naturo
E sei bèllei qualita,
Fau vèire dins l’Escrituro
Lei présent que li an pourta :
L’or, segound que dis l’istòri,
Mostro qu’es un rèi de glòri
E la mirro emé l’encèn
Qu’es ome e Diéu tout ensèn.
 Pour connaître sa nature
Et ses belles qualités,
Il faut voir dans l’Écriture
Les présents qu’on lui a porté :
L’or, selon ce que dit l’histoire,
Montre qu’il est un roi de gloire
Et la myrrhe avec l’encens
Qu’il est homme et Dieu tout ensemble.

5e coublet
Si Diéu nous fasié la gràci
Qu’un jour, dins lou fiermamen,
Pousquessian vèire sa fàci,
Dirian veritablamen
Que lei mort dòu çamentèri
N’an rèn vist dins lei mistèri
E jamai gis d’ome viéu
Saura lei secrèt de Diéu.
 Si Dieu nous faisait la grâce
Qu’un jour, dans le firmament,
Nous puissions voir sa face,
Nous dirions véritablement
Que les morts du cimetière
N’ont rien vu dans les mystères
Et jamais aucun homme vivant
Ne saura les secrets de Dieu.


Bibliougrafìa
• Saboly (Nicolas), Histori de la naissenso dou Fis de Diou composado en noé (Istòria de la naissença dòu Fiéu de Diéu coumpousat en nouvé), Pierre Offray estampadour, Avignon, 1670, p. 14-16.
• Recueil des noëls composés en langue provençale (Recuei dei nouvé coumpousat en prouvençau), reedicioun Fr. Seguin, estampadour-editour, Avignon, 1856, p. 38-39.

 

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La fe coumando de crèire

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